آیا شبکه های اجتماعی بر سئوی سایتها تاثیر می گذارد؟

آیا شبکه های اجتماعی بر سئوی سایتها تاثیر می گذارد؟

منظور از شبکه اجتماعی سرویس‌ها‎ و سایت‌ها‎یی است که برای کاربران این امکان را فراهم می‎سازد تا با افراد دیگر (دوستان، آشنایان و همکاران خود) در ارتباط باشند. در شبکه‌ها‎ی اجتماعی می‎توان مطالب خود را به صورت عکس، متن، کلیپ‌ها‎ی صوتی و تصویری و در برخی موارد فایل‌ها‎ و اسناد به اشتراک گذاشت. در حال حاضر شبکه‌ها‎یی چون اینستاگرام، توییتر، فیسبوک، گوگل پلاس، لینکدین، تلگرام و .... به عنوان مهمترین و پر طرفدارترین شبکه‌ها‎ی اجتماعی به شمار می‎روند.

 

در چند سال اخیر با روی کار آمدن تلفن‌ها‎ی همراهِ هوشمند و اندروید با قیمت مناسب در بازارها، دسترسی افراد به شبکه‌ها‎ی اجتماعی بیش از گذشته شده است. اگر در چند سال قبل، افراد برای ورود به شبکه اجتماعی فیسبوک نیازمند یک دستگاه رایانه بودند، امروزه با یک تلفن همراه می‎توانند به تمام شبکه های اجتماعی ورود پیدا کنند. از این نظر می‎توان به نقش پر اهمیت این شبکه‌ها‎ بر زندگی روزمره افراد توجه نمود.

آیا شبکه های اجتماعی بر سئوی سایت تاثیر می گذارد؟

 

 

 

نقش شبکه‌ها‎ی اجتماعی در سئو

 

 

 

سئو که به عنوان تکنیک‌ها‎ی افزایش رتبه سایت می‎باشد، از طرق مختلفی صورت می‎گیرد یکی از این راه‎ها استفاده از شبکه‌ها‎ی اجتماعی است. اگر چه فعالیت در شبکه‌ها‎ی اجتماعی بطور مستقیم موجب سئو نمی‎شود، اما به شکل غیر مستقیم روش مناسبی برای ارتقا رتبه سایت به شمار می‎رود که  چگونگی و شرح این امر را در زیر مرور می‎کنیم:

 

 

 

  • شبکه‌ها‎ی اجتماعی مکان مناسبی برای معرفی سایت‌ها‎ می‎باشند. از طریق به اشتراک گذاری لینک مطالب می‎توان بازدیدکنندگان زیادی را به سمت سایت سوق داد.

 

 

 

  • در شبکه‌ها‎ی اجتماعی می‎توان محصولات و فعالیت خود را برای کاربران شرح داد تا از این طریق آنها را با کسب و کار خود آشنا نمود.

 

 

 

  • ساخت صفحات به نام سایت خود در شبکه‌ها‎ی اجتماعی، موجب دیده شدن و در نتیجه افزایش بازدید کنندگان خواهد شد.

 

 

 

  • بارگذاری پست‌ها‎ و مطالبی متناسب با حیطه فعالیت وب سایت، به معنای معرفی سایت برای کاربران شبکه‌ها‎ی اجتماعی می‎باشد.

 

 

 

  • برقراری ارتباط مستقیم با طرفداران و کسانی که در شبکه‌ها‎ی اجتماعی با ما در ارتباط هستند منجر به اطلاع یافتن از نظریات، پیشنهادات و انتقادات آنان است. اگر چه این امکان در وب سایت‌ها‎ نیز وجود دارد اما در شبکه‌ها‎ی اجتماعی به علت دسترسی آسان‎تر افراد، کارایی بیشتری دارد و تعامل میان کاربران و مدیران سایت بیشتر می‎شود که این امر به سئو سایت کمک می‎کند.

 

 

 

  • شبکه‌ها‎ی اجتماعی به طور غیرمستقیم می‎توانند بر روی لینک‌ها‎ تاثیرگذار باشند و میزان ترافیک به سمت وب سایت را نیز افزایش دهند.

 

 

 

  • قرار دادن مطالب در درون شبکه‌ها‎ی اجتماعی منجر به ایندکس شدن سریع مطلب در موتورهای جستجو می‎شود (لازم به ذکر است در اینجا بحث از ایندکس شدن است و نه رتبه و صفحه اول)، در نتیجه این امر موتورهای جستجو تشخیص می‎دهند که نویسنده اصلی شما هستید زیرا زودتر از سایرین (کپی‏ برداران)، مطلب شما ایندکس می‎شود.

 

 مهمترین شبکه‌های اجتماعی و نقش آنها در سئوی سایت

 

 توییتر

 

 توییتر در میان شبکه‌ها‎ی اجتماعی، سریعترین راه ارتباط با مخاطب محسوب می‎شود. مدیران سایت‌ها‎ با استفاده از شبکه اجتماعی توییتر می‎توانند سایت خود را به روزرسانی کنند و بازدیدکنندگان جدیدی را به آن راهنمایی نمایند. با اتصال سایت به توییتر، کاربران می‎توانند به سرعت مطالب جدید را در قالب نوشته‌ها‎ی 140 کاراکتری یا کمتر دنبال نمایند. در توییتر می‎توان از مطالب سرگرمی، طنز و ... برای جذب بیشتر طرفدار استفاده نمود.

 

 

 

فیسبوک

 

 

 

فیسبوک امکانات فراوانی مانند ارسال همزمان متن و نوشته، ویدئو و بخش نظرات قوی را برای شرکت‌ها‎ فراهم نموده است. استفاده از این شبکه اجتماعی می‎تواند تاثیر زیادی برای جذب بازدیدکنندگان به سایت، ایجاد ارتباط دو طرفه و سئو سایت ایجاد نماید. وجود امکاناتی چون لایک و اشتراک گذاری در فیسبوک فرصت خوبی برای معرفی وب سایت به کاربران، مشتریان و دوستان آنها و در نتیجه گسترش دامنه فعالیت سایت می‎باشد.

 

 

 

لینکداین

 

 

 

سایت لینکداین یک مرجع تخصصی و کاری در میان شبکه‌ها‎ی اجتماعی به شمار می‎رود که گزینه مناسبی برای ارتباط میان تجارت‌ها‎ و یا شرکت‌ها‎ و همچنین متخصصین هر زمینه با شرکت‌ها‎ی فعال در آنها می‎باشد. لینکداین برای سایت شرکت‌ها‎ی تجاری و صنعتی بسیار کارآمد است و موجب ارتباط با دیگر همکاران و متخصصان فعال در زمینه های کاری مشترک می‎شود. علاوه بر این، فعالیت در لینکداین، می‎تواند برای جذب نیروهای جدید و همکار به مدیران سایت کمک کند.

 

 

 

گوگل پلاس

 

 

 

گوگل پلاس بیشترین کاربرد را در سایت‌ها‎ی ایرانی دارد و به محبوب ترین انتخاب برای ارتباط با مشتریان تبدیل شده است. با توجه به ارتباط مستقیم گوگل پلاس با گوگل بیش از دیگر شبکه‌ها‎ی اجتماعی، برای افزایش رتبه سایت و سئو موثر می‎باشد و گاهی در نتایج جستجوی گوگل، با نتایجی از صفحات آن مواجه می‎شویم.

 

 

 

اینستاگرام

 

 

 

در سال‎های اخیر شبکه اجتماعی اینستاگرام به محلی برای حضور افراد سرشناس و محبوب تبدیل شده است. بسیاری از کاربران برای ارتباط مستقیم با افراد معروف و مورد علاقه خود وارد این شبکه می شوند. لذا با وجود این مزیت می توان در کنار معرفی اشخاص و خدمات، به فعالیت در زمینه وب سایت نیز پرداخت.




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : fns4565
تاریخ : سه شنبه 17 شهريور 1394
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: